Het is iets over negenen.
Ik kom even in de groep kijken, zegt Jeroen.
We gaan net aan het werk.
Hiram zet de time timer op 5 minuten. De schakeltijd gaat in.
Het is 10 over negen en het is één en al bedrijvigheid in de groep. De stoelen en krukken worden opgetild en aan de tafel gezet. Ies en Diane tillen hun stoel hoog in de lucht om iedereen te ontwijken. Het gaat maar net goed.
Het volume is hoog. De time- timer geeft 4 minuten aan.
Er worden spullen gepakt uit de flex vakkenen dat geeft een kleine opstopping.
De werkbakken worden gevuld en neergezet op de flex plek.
Roos is al aan het werk. Louk staat met zijn spullen in zijn hand en geeft mij een seintje dat hij op de vloer gaat werken.
3 minuten op de time timer
Boeken worden uit laatjes gepakt en op tafel gelegd.
Het ene boek wordt geopend, het andere boek blijft nog dicht.
De planningen komen tevoorschijn.
Er wordt hier en daar nog een babbeltje gemaakt.
Diter opent op de skoolmate het programma rekentuin.
Celine zit aan het bureau, zet een koptelefoon op en gaat aan de slag met haar rekentoets.
2 minuten op de time timer.
Menno maakt een danspasje en zwiert door de groep.
Sebbe kijkt naar Menno en pakt zijn iPad.
De laatste minuut op de time timer.
Je hoort alleen nog wat geschuifel van stoelen.
Een klik van een pen.
De time timer gaat, het is stil en iedereen is aan het werk…
De klok geeft kwart over negen aan.
NB: Tijdens het eten en drinken geeft Jeroen mijn groep een compliment omdat ze binnen vijf minuten allemaal aan het werk waren 🙂